Evaluere din begivenhed for at akkumulere Profit

Hvis du kører workshops, seminarer eller konferencer som Oslo, Norge baseret Ulrika Fredrikson vil du ikke gøre det som en velgørende handling. Lad os se det i øjnene, selv hvis du var en velgørenhedsorganisation, du ville have til at dække dine udgifter til en eller anden måde. Ulrika kører en kombination af sponsorerede og betalte for begivenheder som forbedrer billetprisen for delegerede men øger presset på hende at fylde pladserne for at tilfredsstille den reklame fordel for sine sponsorer.

Uanset om dit arrangement koster $10 eller $10.000 til stadie, bør, du af forretningsmæssige årsager, beregne dit investeringsafkast. Det er ikke så ligetil som at sørge for, at gate penge dækker dine omkostninger, selv om det er i sig selv vigtigt. For at være streng du vil tegning oplysninger om alle de positive og negative effekter begivenheden har haft på din bankkonto, dit omdømme og din grånende hår både nu og i fremtiden og du vil være at gøre det tilgængeligt til hvem har brug at vide i en form, er let at fordøje.

Indsamle oplysninger om begivenheden

For at korrekt kompilere din event information kan du sætte nogle tid til side for at gense alle detaljerne om design, udvikling, kører og opfølgende aktiviteter knyttet til begivenheden.

Finansielle oplysninger

Tilsammen de finansielle oplysninger og opdele det ned i:

• planlagte udgifter

• uforudsete udgifter

• direkte indkomst

• indirekte men relaterede indtægter

Planlagte udgifter er alt, hvad du forudsagt, du vil bruge på projektet fra første herunder køb, leje, personale timer og udgifter. Uforudsete udgifter er noget andet ud over hvad du oprindeligt troede var påkrævet. Du opdele dette ud, ikke fordi det i nogle måde forkert at afholde uforudsete udgifter, men fordi det er en del af den læring og selvstændig uddannelse proces. Når du kører næste en begivenhed vil du have en bedre idé om de uforudsete omkostninger du burde være planlægning.

Direkte indtægter kommer fra billetsalget og eventuelle andre salg som reklamegaver, bøger eller produkter, der er knyttet til hændelsen. Indirekte indtægter dækker eventuelle yderligere produkter eller tjenesteydelser, der er blevet købt da hændelsen og salg som kan tilskrives kører begivenheden. Dette er, hvor vandet begynder at få en lille mudret, da det er meget sandsynligt, at nogle af dine delegerede vil er blevet kontaktet af firmaet mange gange i fortiden og det kan blive vanskeligt at tillægge denne begivenhed alene en salgssucces. Langt er den bedste ting at gøre her at tælle salg, eller en del af det, siger, en fjerdedel og fremhæve det som at være påvirket af en kombination af markedsføring taktik herunder hændelsen.

Ulrika har været i forretningsområdet conferencing for omkring ti år, og hun ved, at næsten 50% af følge op salg for hende eget selskab og for hendes sponsorer kan tage tolv måneder eller mere til at afsløre sig selv. Hendes råd er at anerkende dette men ikke regne det som en del af denne begivenhed indkomst.


Udgivet

i

af

Tags:

Kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *