Maksimere din markedsføring tid

Du bruger nok tid aktivt markedsføring din virksomhed for at nå dine marketing mål? Hvor meget tid bruger du tilbringe aktivt markedsføring din virksomhed?
Bruger du mere end et par timer om ugen?
Hvor meget tid skal du bruge aktivt markedsføring din virksomhed? Mange ejere af små virksomheder og tjenesteudbydere ved ikke, hvad deres svar på dette spørgsmål bør være? De er ikke rigtig sikker på hvor meget tid de skulle bruge på markedsføring. Men et flertal af de fagfolk, jeg spørger siger de kun bruger et par timer om ugen.
I arbejdet med klienter one-on-one og gennem min vækst markedsføring magt grupper, udfordrer jeg dem, de bør afsætte 20 til 25% af deres tid hver uge til målrettet markedsføring aktivitet. Hvis du arbejder kun en 40 til 50 timer om ugen, er det 8-10 timer på markedsføring.
For nogle synes at antal bare umuligt. De har travlt nok, som det er og kan ikke forestille mig, udelader at meget tid fra deres overfyldte tidsplaner.
Så hvor præcis du tilbringe din tid? Har du nogensinde spores og analyseres din tid til at se, hvordan produktivt du bruger det? De fleste ejere af små virksomheder og professionelle tjenesteudbydere typisk bruger deres tid i en af tre generelle kategorier…
Indkomst producerer aktiviteter
Marketing aktiviteter
Andre aktiviteter
Jeg er sikker på du ville enig i, at du ønsker at tilbringe det meste af din tid i “indkomst producerer aktiviteter.” Men virkeligheden er, at de fleste fagfolk tilbringer størstedelen af deres tid (op til 70 eller 80%) i “andre aktiviteter”. Noget af det er berettiget, fordi alle har en vis mængde af administrative opgaver at tage sig af. Desværre, et flertal af anden kategorien er simpelthen spild af tid.
Det er dårlige nyheder, fordi hvis du tilbringer mere end 70 til 80% af din tid i andre aktiviteter og kun et par timer om ugen aktivt markedsføring, hvordan kan du nogensinde forvente at generere flere indtægter producerende tid? Det er en ond cirkel, men mange ejere af små virksomheder finder sig selv fanget i den.
For at maksimere din markedsføring tid, du har brug at planlægge det som du ville gøre dit bedste klient. Book en aftale i kalenderen, og så sørg for du holde det hver uge. Lad nogen krænker på tidspunktet. Husk, hvis du arbejder en 40 til 50 timer om ugen, det betyder, at du bør planlægge otte til ti timer for målrettet markedsføring aktivitet hver uge.
Forestil dig hvor meget yderligere langs din virksomhed kunne være hvis du fokuseret otte timer om ugen på markedsføring.
På blot et par korte måneder, vil du være en mere målrettet marketingmedarbejder og jeg ville forudsige, du vil have flyttet fra “andre aktiviteter” til flere “indkomst producerer aktiviteter.” Få din kalender og planlægge nogle tid lige nu!
(c) – Kevin Dervin, KPD markedsføring


Udgivet

i

af

Tags:

Kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *